maandag 31 mei 2010

Ding 18: Library Thing



Uiteraard eerst weer een account aangemaakt, dat begint te wennen!
Het duurde even voordat ik LT door had (ongeduld). Ik heb er ook lang rondgekeken. Uiteindelijk lukte het mij wel boeken toe te voegen. Het werkt goed en het is duidelijk.
Leuk dat er ook direct info van derden te zien is. Zoals beoordeling, populariteit, gesprekken. Bij sommige boeken kreeg ik een andere kaft te zien, maar dan kun je in het tabblad zoeken de omslag wijzigen.
De "knutselaar" in mij wilde zelf ook een kaft toevoegen (foto maken en bewerken met Picasa). Dat is mij met 'Het pottenbakkersboek van Bernard Leach' gelukt.
Dizzie vond ik nog leuker en daarin waren meer boeken te vinden 'met kaft'. Dizzie werkt ook lekker,maar ik kan er nu niet meer tijd insteken. Dit ga ik zeker later inhalen, na de 23 dingen.
Voor de bibliotheek zou het geweldig zijn als klanten elkaar kunnen raad geven. Nu geeft de catalogus wel enigszins advies met het zinnetje " Leners van deze titel leenden ook:", maar ik vraag mij af of daar enig advies uit wordt gehaald. En zou het niet mooi zijn als er bij de 'eerder geleende titels' de kaft van het boek te zien zou zijn? Men weet n.l vaak wel hoe het boek eruit ziet, waarvan de titel dan niet of gedeeltelijk onthouden is.

1 opmerking:

  1. Zelf ben ik ook zo iemand die kaften goed onthoudt maar titels niet..en waar ging het boek ook al weer precies over?? dus ik ben helemaal voor om bij je geschiedenis in de catalogus kaften te laten zien. En als dat niet kan is dit nog een reden voor mij om mijn librarything goed bij te gaan houden!

    BeantwoordenVerwijderen