woensdag 2 juni 2010

Ding 20: Muziek online.

Voor dit 'ding' heb ik niet zo'n passie. Muziek vind ik leuk zodra de radio aan staat. Enige voorkeur heb ik niet. Klassiek, lichte jazz, pop, folk........van alles vind ik wel iets leuk. Groepen of titels onthoud ik slecht.
Ik hou erg van stilte.
 "De stilte is niet het niets, doch het alles" (Jan Greshoff, Nederlandse schrijver) maar ook "Na de stilte komt muziek het dichtst bij het zeggen van het onzegbare" (Aldous Huxley, Engelse schrijver)
Muziek is mijn 'ding' voor in de auto en bij het sporten. Ik heb rondgekeken bij Last.fm via het 23 dingenaccount, maar er niet al te veel tijd in gestoken.
Voor Spotify kan ik wel warm lopen. Ik heb er wat oude muziek, Cat Stevens en Paul Simon, opgevraagd en er erg van genoten.Dus wie weet ga ik daar later nog mee aan de gang.
Voor de bibliotheek zou het mooi zijn als klanten hun eigen muziekvoorkeur kunnen bijhouden en delen met andere klanten. Enthousiaste luisteraars maken andere luisteraars eveneens enthousiast.
Last.fm en Spotify zijn voor muziekliefhebbers geweldig, maar komen deze luisteraars nog in de bibliotheek om muziek te lenen???

1 opmerking:

  1. Ik denk dat het dan niet meer nodig is om langs de bieb te gaan om muziek te lenen. Er zoveel te ontdekken via lastFM en spotify, en het gaat sneller en vanuit je luie stoel.. Mmmmm niet zo goed voor ons. Ik ga eens even nadenken over het voordeel van lenen van cd's in de bibliotheek.... (maar wel vanuit mijn luie stoel :-)

    BeantwoordenVerwijderen