woensdag 6 april 2011

Diepding 28: Crowdsourcing en crowdfunding

Ja...Hallo! Hier had ik nog nooit van gehoord. Maar gaandeweg kom ik er achter dat we het eigenlijk over samenwerken hebben. Tenminste bij het crowdsourcen en dat stemt mij weer gelukkig.


Als je van een bepaald onderwerp veel weet kun je een nuttige bijdrage leveren. En ook nog belangeloos, omdat je het leuk vindt. Maar wat als je denkt dat je veel weet en een bijdrage levert die......oei?
Alle bijdragen moeten wel gestroomlijnd worden om er voor te zorgen dat het geen warboel wordt.
Dus samenwerken, klant en personeel, met een bepaald doel voor ogen, maar wel met mensen die het overzicht hebben. Samen aan een doel werken , maar ook verantwoordelijk zijn voor je deel.Fantastisch toch?
En dan crowdfunding... Je wilt iets, maar het geld ontbreekt of de middelen.
Dan dus de boer op en belangeloos geld vragen of hulp. Leuk en het schijnt ook te werken als je leest dat er boeken worden uitgegeven en in de boekhandel liggen.
En dan kun je ook nog eens bv per aandeel 1/2000ste deel van 10% van de nettoprijs ontvangen...woohhh. Ik ben geen rekenwonder, dus wat moet ik mij daar bij voorstellen?
Al met al vind ik het reuze leuke initiatieven en met het gebruik van de sociale media, twitter en verder internet kun je dit ook makkelijker bij een groot publiek onder de aandacht brengen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten