woensdag 21 april 2010

Ding 10 & 11 : Delicious en Wiki

Voor Delicious heb ik een account aangemaakt, maar ik ben er nog niet uit of ik deze ga gebruiken. Alle bookmarks zijn daar overzichtelijk en goed geordend, maar ik ben blij dat ik mijn bookmarks nu in iGoogle heb gezet. Om alles privé nu weer om te zetten naar Delicious??...nu even niet. De iGoogle bookmarks kan ik ook 'overal' bekijken, alleen niet delen.
Een werkaccount in Delicious zou mooi zijn. Daarin kunnen collega's in hun vakgebied bookmarks raadplegen en toevoegen.Vooral voor inlichtingenmedewerkers interessant.
En dan de Wiki! Wie kent Wikipedia niet?.... Maar Wiki's komen nu meer tot leven. De Wiki van Bibliotheek Deventer was verrassend om te bekijken. Ik vond hem duidelijk en overzichtelijk. Het is wel in het belang van iedereen dat je niet het overzicht kwijtraakt. Wie houdt zoiets actueel?
Op 23 dingen Wiki, in de Sandbox,mijn berichtje achtergelaten over mijn favoriete wintersportplaats Gargellen in Oostenrijk.
Zou een interne Wiki voor Media werken?? Hoe iedereen de materialen inwerkt; hoe we samen kunnen zoeken naar een eenheid van inwerken voor de hele KNW? Welke stickers kunnen weg?;wat moet anders?;wat moet toegevoegd worden?
Hoe maken we het werk zo duidelijk dat we elkaar kunnen vervangen?
Ik weet het antwoord hierop niet.

1 opmerking:

  1. Zo'n wiki voor media zou kunnen werken denk ik..
    Wacht nog even tot ding 13, googledocs ,wie weet is dat ook een mooie oplossing!

    BeantwoordenVerwijderen